עור כבש או גזירה הוא עור הכבש עם הפרווה שנותרה עליו. מעור כבשים מסירים את הפרווה לפני השיזוף.
כיצד לזהות עור כבשים
עור כבשים הוא הקל ביותר מבין כל העורות המסחריים והוא רך וקטיפתי למגע. הנקבוביות ברורות ומרווחות באופן שווה.
ריח של עור כבשים
כאשר הוא שזוף ומטופל כהלכה, עור כבשים אמור להיות בעל ריח מועט או ללא ריח. עור זול באיכות ירודה שלא עבר שיזוף כראוי, לרוב יריח מהכימיקלים או מהשמנים המשמשים לייצורו.
עובי עור כבשים
עור כבשים הוא הדק ביותר מבין כל העורות המסחריים בייצור המוני, רק עורות אקזוטיים, כמו עור דגים, דקים יותר.
האם עור כבשים רך?
הרכות הקטיפתית של עור הכבשים היא התכונה הבולטת ביותר שלו.
האם עור כבשים חם?
עור כבשים דק יותר מעור פרה ולכן הוא לא כל כך חם, אולם הוא עמיד בפני רוח ואם לבושים אותו על גבי שכבות של בגדים זהו בגד חורף חם.
האם עור כבשים עמיד?
עור כבשים אינו מתלבש כמו עור פרה, אך אם הוא מתוחזק כראוי הוא יעניק לכל החיים שימוש ובוודאי יחזיק מעמד לאורך רוב הבדים.
האם עור כבשים עמיד למים?
עור הוא חומר טבעי וחדיר ולכן הוא אף פעם לא עמיד למים ב-100%, עם זאת, עור כבשים ממוזג כהלכה עמיד למקלחת.
האם עור כבשים איכותי? עור כבשים קל וגמיש, ולכן הוא משמש לאביזרי אופנה ובגדים יוקרתיים כגון מעילי עור.
מהו עור אנילין כבשים?
עור אנילין הוא עור שנצבע עד הסוף, ולא הצבע המוחל כציפוי עליון. מריחת צבע עליון בלבד מסירה סימנים טבעיים ויוצרת משטח אחיד; תהליך האנילין שומר על הסימנים הטבעיים. רק העור האיכותי ביותר מתאים לטיפול האנילין.
מהו עור נאפה כבשים?
עור נאפה הוא עור מלא אשר עבר שיזוף בתהליך כימי מומחה. העור המתקבל שומר על היופי של העור המקורי אך הוא רך וגמיש במיוחד ואינו מתקמט. עור נאפה כבשים משמש לתיקי עור לנשים ברמה גבוהה.
מהו עור כבשים לשיער?
עור כבשים לשיער או עור קברטה הוא עור איכותי המשמש לייצור כפפות שמלה. העור מופק מעורות כבשים שמצמיחים שיער ולא צמר. העור מוערך בזכות הרכות והעמידות שלו.
עור כבשים מול עור עיזים
עור כבשים ועור עיזים דומים מאוד. שניהם עורות קלים שהם עמידים, רכים ובעלי גרגר עדין. עור כבשים הוא הנחשב יותר מבין השניים.
עור כבשים מול עור פרה
עור פרה הוא הנפוץ ביותר מבין כל העורות, הוא עבה ועמיד יותר מעור כבשים, אך הוא חסר את הרכות והגמישות שלו. עור פרה משמש לפריטים כבדים יותר כגון נעליים, תיקים גדולים וז'קטים. עור כבשים הוא קל משקל ומשמש לפריטי אופנה ובגדים קטנים ויוקרתיים.
דמוי עור לעומת עור כבשים
דמוי עור הוא מונח המשמש לתיאור מגוון רחב יותר ויותר של תחליפי עור. בעוד שבעבר, אלה יוצרו בעיקר באמצעות מוצרי לוואי פטרו-כימיים, כיום מיוצרים עורות אורגניים שגדלו במעבדה. חלופות עור מלאכותיות נוכחיות לעור כבשים אינן כמעט חזקות או עמידות.
עור גמל מול עור כבשים
סיבי עור הגמל צפופים במיוחד, מה שהופך אותו לעור חזק מאוד, עמיד מאוד. כמו עור פרה הוא מתאים למוצרים כבדים. הוא חסר את הקלילות והרכות של עור כבשים.
עור כבשים מול עור כבש
עור כבש הוא העור המופק מכבשה לפני שגדלה לבגרות. יש לו אותם מאפיינים כמו עור כבשים אבל במידה רבה יותר, כלומר הוא קל, רך ודורש טיפול קפדני. הוא משמש בייצור של פריטי יוקרה יוקרתיים.
עור כבשים עם צמר
עור כבש נשזף לעתים קרובות עם הצמר שלם ומשמש בדרך זו לייצור מעילים ונעלי בית מעור כבש. הצמר הוא מבודד מצוין, הוא היפואלרגני, והוא פועל להרחקת הזעה מהגוף.
איך מייצרים עור כבשים?
כמו כל עורות בעלי חיים, עורות כבשים הופכים לעור בתהליך השיזוף. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות: שיזוף כימי שהוא מהיר והתהליך המסחרי הנפוץ ביותר ושיזוף צמחי, שהוא הרבה יותר ידידותי לסביבה, אבל לוקח הרבה יותר זמן וכתוצאה מכך יקר יותר.
איך לצבוע עור כבשים
עור נצבע לעתים קרובות לפני השימוש בייצור. תהליך האנילין צובע את העור בשלמותו, שומר על היופי הטבעי של פני השטח. שיטות מסחריות אחרות של צביעה כוללות מריחת שכבת צבע עליון המעניקה מראה אחיד לעור. אם תרצו לצבוע עור כבשים בבית, תצטרכו להסיר כל זיגוג בתמיסה כימית לפני צביעת העור. עור כבשים מסומן בקלות במהלך תהליך הצביעה, כך שאם אתה מנסה לצבוע ביתי, עליך לנקוט בזהירות רבה ולהקפיד על ביצוע אמצעי בריאות ובטיחות רלוונטיים.
כיצד לנקות עור כבשים
כתמים קיצוניים ידרשו את שירותיו של מנקה מומחה, אך ניתן להסיר את האשפה הכללית באמצעות עמילן תירס. הניחו את העור שטוח והברשו לכיוון הגרגר בעזרת מברשת זמש. יש למרוח עמילן תירס בנדיבות, להשאיר לעשר דקות ולאחר מכן להבריש. בעת ניקוי עור, מומלץ לבדוק תחילה כל מוצר שטרם נוסה על אזור קטן ולא בולט.
מרכך עור כבשים
יש מגוון רחב של מרככי עור מסחריים זמינים אך מכיוון שעור כבשים הוא עור רך וסופג כדאי לבחור את המרכך בקפידה כי לא כל המרכך יתאימו. תמיד כדאי לבדוק מרכך שלא נוסה על אזור לא בולט של המאמר לפני שתמשיך בטיפול המלא.
מכיוון שמדינות רבות באירופה הכריזו על הגבלות חדשות על נגיף הקורונה בסוף ספטמבר 2020, 100 מותגי תיקים נהרו למילאנו כדי להציג את הקולקציות החדשות שלהם ביריד מוצרי העור הבינלאומי של איטליה, Mipel. ההתכנסות שלחה מסר ברור מתעשיית האופנה היוקרתית של איטליה: "אנחנו פתוחים לעסקים".
כאשר איטליה הפכה למוקד המגיפה בפברואר, תעשיית הלבשת היוקרה ספגה מכה קשה. מפעלים ובתי מלאכה נאלצו להיסגר ומותגים נותרו עם מחסור בחומר, בהזמנות ובצוות.
מגזר האופנה של איטליה הוא תעשייה של 90 מיליארד יורו (82 מיליארד ליש"ט), המהווה 40% מייצור היוקרה העולמי ומעסיק כמעט חצי מיליון עובדים. ברחבי העולם, המגיפה עלולה לעלות לשוק היוקרה עד 100 מיליארד דולר (78 מיליארד ליש"ט), על פי קבוצת הייעוץ Boston Consulting.
צפו בסרט שלנו על איך התמודדה תעשיית התיקים ב-2020 אבל אחרי חודשים של מהומה והפסדים כלכליים, מותגי יוקרה איטלקיים סוף סוף מתחילים להחיות את העסקים שלהם. למרות תנאים קשים מאוד, 100 מותגים עדיין הגיעו למיפל השנה, מהווים כשליש מהכמות הרגילה, אומר פרנקו גבבריאלי, מנכ"ל מיפל.
"היה חשוב מאוד לעשות את המהדורה הזו של Mipel כי היינו רוצים להראות לעולם שאנחנו כאן", אומר גבבריאלי.
כמה מיצרני מוצרי עור איטלקיים שינו את הסדנאות שלהם לייצור ציוד מגן כמו מסכות פנים במהלך המגיפה (קרדיט: מיגל מדינה / Getty Images) למרות שמותגים, גדולים וקטנים, התאימו בהצלחה את המודלים העסקיים שלהם כדי לשרוד במהלך המגיפה, בעלי מלאכה רבים חוששים מנעילה נוספת.
"השנה הבאה תהיה קשה מאוד", אומר גבבריאלי. במהלך הסגר הראשון, "לחברות רבות כבר היו הזמנות ביד. עכשיו אין להם חדשים לחורף".
איטליה היא ללא ספק היצואנית הגדולה ביותר של תיקי עור באירופה, מכרה 6.3 מיליארד אירו (5.7 מיליארד ליש"ט) מתוכם בשנה שעברה, לפי מיפל.
הסגר הראשון של איטליה, בן חודשיים, גרם למחזור של תעשיית מוצרי העור לרדת בכ-43% ולערך הכולל של הסחורות המיוצאות לרדת ב-31% במחצית הראשונה של 2020, על פי מחקר שבוצע על ידי Assopellettieri, מוצרי העור הלאומיים של איטליה אִרגוּן.
עסקים משפחתיים קטנים הם הלב הפועם של התעשייה. מותגים עולמיים רבים, כולל פראדה וגוצ'י, מסתמכים על אומנים בפירנצה כדי לייצר את הקולקציות שלהם. אם העסקים הקטנים הללו לא ישרדו את המגיפה, "האומנות שהיא תוצאה של מצוינות ומיומנות שעברו לאורך דורות, ומקור ההילה של 'תוצרת איטליה' - עלולה ללכת לאיבוד לנצח", דו"ח של חברת הייעוץ הניהולי מקינזי הזהיר באפריל.
תיקי יד איטלקיים מפורסמים בעולם בזכות האומנות שלהם והעיצוב האותנטי בהתאמה אישית. "המוצר האיטלקי תמיד היה הטוב ביותר [בין] מוצרי העור. זה אומן, [ולא] תעשייתי. בכל התיקים יש משהו אחר", אומר גבבריאלי.
אי אפשר לדעת מי המציא את התיק, אבל נראה שהם היו איתנו כמעט מההתחלה. ,תיקים עשויים פשתן, פפירוס ועור נמצאו במצרים העתיקה, מהשנים 2686 עד 2160 לפנה"ס. ביוון העתיקה, תיקי עור קטנים שימשו למטבעות; אחד מבעלי הארנקים הידועים הראשונים היה יהודה איש קריות, שתפקידו היה לשאת את שק הכסף . למוזיאון הבריטי יש מכסה זהב ונופך, על פי החשד הגיע מתיק השייך לאדם במאה השביעית ונמצא בחפירת סאטון הו. ישנם תיקים המתוארים בגילוף קיר אשורי שנמצא בארמונו של אשורנאסירפאל השני בנמרוד במאה התשיעית, ובהם דמות מכונפת עם מה שנראה כמו ארנק. חשוב לא להתייחס אליהם כפסלים מעור ובד, אלא לחשוף את התפקיד הייחודי המיוחד שהם ממלאים בחיינו הפיזיים והפסיכולוגיים כאחד, והדרכים שבהן הם הופכים לחלק לא רק מהשיא האופנתי אלא גם מההיסטוריה. שלמרות כל האיטרציות שלו, אין תחליף לתיק. מכאן המופע, הגדול ביותר שהוקדש לתיקים שייערך במוזיאון שאינו מוזיאון לתיקים בלבד ב-2004 במוזיאון דה לה מוד בפריז. (המוזיאונים לתיקי בלבד כוללים את מוזיאון התיקים של סימון בסיאול; המוזיאון טאסן, או מוזיאון התיקים והארנקים, באמסטרדם; ומוזיאון הארנקים של ESSE בליטל רוק, ארון.) מורכב מיותר מ-250 תיקים וחפצים הקשורים לתיקים מרחבי העולם, "תיקים: מחולק לשלושה חלקים: פונקציה ושימושיות ועיצוב ועשייה (איך בנויים תיקים). יש תיקים מפורסמים מהסוג שחדרו לדמיון של תרבות הפופ, כמו בירקין הראשון שנעשה עבור ג'יין בירקין, שהושאל למופע על ידי בעליו הנוכחיים, אספן ובעל בוטיק צרפתי. (גב' בירקין מכרה את התיק במכירה פומבית ב-1994, והוא מגיע עם שריטות וסימני שימוש אחרים.) יש את באגט הפנדי שנגנב מדמותה של שרה ג'סיקה פרקר בפרק של "סקס והעיר" אהובה של קים קרדשיאן ווסט יש תיקי חשמל, כמו אספרי המובנה של מרגרט תאצ'ר ותיבת המשלוח האדומה של ווינסטון צ'רצ'יל לניירות מדינה. ויש תיקים היסטוריים, כמו אינרו, תיק פילבוקס מהמאה ה-19 ששימשו גברים יפנים לנשיאת תרופות, וארנק מהמאה ה-17 בצורת צפרדע. הם מזכירים לנו, אמרה גב' סאווי, "שלא המצאנו שום דבר", כולל הקונספט של תחילת המילניום של תיק It. "שניהם מיכל זוהר מאוד של חפצים אישיים שפועל כמעין כלי קיבול סודי וגם מיכל של זיכרונות", אמרה. "במקביל, הם נראים מאוד על הגוף, אומרים לאנשים מי אנחנו ומי אנחנו רוצים להיות. הם מגלמים את המתח בין פנים וחוץ לבין תפקוד ומעמד". תיקים הם משהו שאתה נוגע בו כל יום - החומריות שלהם אנדמית למשיכה שלהם - כמו גם דגל שהעולם החיצון יכול לראות. ככאלה הם ממלאים תפקיד כפול כמו נוחות אישית ותקשורת ציבורית. עבור חפץ קטן יחסית, אפילו יומיומי, הם מכילים המונים. אז אולי מה שצריך להפתיע הוא לא שהתיקים סבלו, אלא שזו ההופעה הראשונה ש-V&A מקדישים להם, אחרי הופעות על נעליים וכובעים. זאת למרות שאוסף המוזיאון כולל 2,000 תיקים, כמעט בכל מחלקה אוצרותית, ולפי הקטלוג המלווה את התערוכה, "בכל חודש, מבקרים מכל העולם משאירים כ-10,0A00 תיקים ומזוודות במלתחות" של המוזיאון. מה יש בתיק? זה אולי מנוגד לאינטואיציה, אבל גם אם אנחנו יוצאים פחות במהלך המגיפה, לעתים קרובות אנחנו צריכים לסחוב יותר כשאנחנו יוצאים, כלומר התיקים שאנחנו בוחרים חשובים יותר ויותר. הם צריכים להחזיק חומר חיטוי ידיים, כפפות, מסכות, נעליים נוספות, כל ציוד המגן האישי שהתרגלנו עכשיו להביא לכל טיול - בדיוק כפי שבמהלך מלחמת העולם הראשונה, ציינה גב' סאווי, אנשים היו צריכים שקיות כדי להחזיק את הגז שלהם. מסכות. זה גם נכון, אמרה בת' גולדשטיין, אנליסטית האופנה, ההנעלה והאביזרים ב-NPD Group, שלמרות ההאטה הכללית בשוק התיקים במהלך המגיפה, פלחים מסוימים הוכחו כעמידים במיוחד, במיוחד הקצה הגבוה והמכירה החוזרת. צ'ארלס גורה, המנכ"ל של אתר המכירה החוזרת של ריבאג, אמר שרגע לאחר תחילת הנעילה בארצות הברית היה להם שבוע של מכירות גדול יותר של 2019 ביחד; הוא מייחס את הצמיחה לצורך ב"טיפול קמעונאי" ורצון בטיפול עצמי. גב' סאווי מצטטת שלושה גורמים נוספים: המגזרים המקצועיים שנשארו סולבנטיים במהלך המגיפה שמרו על זרם הכנסה גם כאשר אירועים עכשוויים צמצמו את ההוצאה לפי שיקול דעת, ויצרו יותר הכנסה פנויה; העובדה שמכל פריטי האופנה, התיקים הם מהקלים ביותר לרכישה באינטרנט, יעד הקניות הנוכחי של כולם; והנטייה ההתנהגותית, בעיתות משבר, לסגת לקלאסי, להכניס כסף לחתיכות שיש בהן את ההשקעה והערך האסתטי שלהן. באשר לחפצי השקעה, ציין כי השוק של תיקי אספנות - במיוחד תיקים של מותגים כמו הרמס, שאנל ולואי ויטון - "עשה כל כך טוב שהוא עלה על האמנות, מכוניות קלאסיות ואפילו דפק נדירים וויסקי מפסיד את המיקום הראשון שלו כהשקעה של תשוקה השנה". מאז 2010, נכתב בדו"ח, "הערך הממוצע" של תיק יד של הרמס קלי עלה ב-129%. הצלחת התיק יצרה אפקט מטפטף, וכעת "אספנים מאמצים יצירות וינטג' של מותגים איקוניים אחרים". אז אף על פי שאולי לעולם לא נחזור לשיא הרכישה לפני 2020, ובעוד סגנונות וגדלים עשויים לעלות ולרדת עם צרכי החיים - נראה כי לרוחבי הגוף יש רגע מיני, - התיאוריה לפיה תיקים הם פריט מהעבר אינה סבירה באותה מידה. כמו שהארונות שלנו לא חזרו למכנסי טרנינג למרות שהצ'יקן ליטלס בכו שהאופנה נפלה, כך האקססוריז שלנו לא יצטמצמו לחבילת הפאני.ואכן, בתוך כל הסחטת הידיים - אולי דווקא בגלל הסחטת הידיים - חושבת שהתיקים הפכו לעוד סוג של סמל. לא של שאיפה או פינוק, לא של מה שאיבדנו, אלא של אופטימיות ותקווה. זה להניף את התיק על הכתף זה להצהיר הצהרת אמונה: יום אחד נצא שוב. וזה אומר, היא אמרה, "הבנו שאנחנו כן צריכים תיקים. למעשה יותר מתמיד".
תיקים, תיקי שליח, תיקי יד ותיקי כתף הם כולם מרכיב הכרחי לארגון הדברים לפי הזדמנויות שונות. עור מחוספס, קשוח ועמיד הוא ללא ספק חומר הגלם המועדף ביותר שמפוסל לתוך שותף המשתמש היומיומי הפונקציונלי הזה. תיק עור איכותי נחשב לרוב למותרות מהכרח. הם נתפסים כאש ששורפת בכיס, ומכאן שאינה משתלמת על ידי האדם הפשוט. על מנת לדעת האם המחיר שאתה משלם עבור תיקי עור שווה כל אגורה, עיין במאמר זה כדי לדעת את המחיר הסביר שיש לשלם עבור תיק עור בצורות שונות. תיק מצלמה מעור תיק עור דאפל ,גמיש ממלא תפקיד ראשוני מאוד בחיינו העמוסים. הם העוזרים הטובים ביותר שעוזרים לך כל הזמן, בין אם זה פגישת עסקים מחוץ לעיר או משלחת ציד או נשיאה לחדר הכושר או נסיעה. אז תיק עור מרווח הוא השקעה. יש צורך לבצע השקעה זו בתבונה על מוצר איכותי. סכום המחיר שאפשר לזרוק על תיק כריות עור הוא בין 700 ל -1000 שח
תיק רשמי מעור שסגנוונו תואם את הלבוש הפורמלי שלך לעבודה הוא בעל משמעות. דגמי קופסא נוקשה מעניקים מראה עילג שאינו מוערך במקום העבודה, דמוי עור רכים וקטיפים הם המבוקשים כיום. תכונה אחת שאמורה להיות מסונכרנת עם הטרנדים של היום ומחר, כדי למנוע מהתיק להיראות מסודרת במקום העבודה. תיקים הם מנשא יומיומי, שבגללו הרבה זמן אנו מוציאים יותר מהנדרש ברכישת תיק. בדרך כלל אפשר להוציא בסביבות 800 עד 1200 שח עבור פיסת עור עשירה זו שתגדיר את הסגנון שלך.
תיקי שליח מעור חלפו הזמנים שבהם גברים היו נושאים רק את הארנק. עם הופעתם של טלפונים חכמים, אייפד, קינדל, גברים צריכים לסחוב מספר דברים מדי יום. תיקי שליח מעור הגיעו לעזרתם. הם לא רק שהם נוחים ורב -פנים, הם התגלמות של תיק טיול אופנתי על מנת להצהיר על מקום החופשה שלהם, גברים מפזרים סכום נכבד מהחסכון שלהם ברכישת תיק שליח ללא מחשבה שנייה. נתח הוגן שישולם יהיה בסביבות600 עד 1000 שח עבור אומנות הטובה ביותר ועור משובח. תיקי שליח מעור לגברים
כדי להחזיק תיק יד מעוצב מעור, יש עוד מאה קורבנות שאישה צריכה להקריב. אנו חיים בתפיסה מוטעית כי הנתונים הגבוהים יותר בתג המחיר, המאמרים אופנתיים יותר. למה לשלם הון אם אתה יכול להשיג תיקי יד על פי בחירתך במחיר נמוך בהרבה וללא הקרבה, תוך נגיעה אחת בלבד? למגוון המלא בקרן באתר הבית שלנו לחצו כאן